Tuesday, September 2, 2008

Salam Ramadhan

aku ndak berapa ingat sudah berapa kali aku puasa di semenanjung ni, aku lost count, kadang2 saja mau buat-buat lupa, sedih wooo.. raya jangan ceritalah, dalam 10 tahun ni, aku rasa baru 2-3 kali aku raya di sabah.

tahun ni pun x dapat balik juga, turn raya di kampung orang rumah. apa boleh buat kahwin ngan orang jauh ni lah risikonya. raya di semenanjung ni nadakda la berbeza sngt mcm ni sabah, cuma kalau duduk kat kmpung, prbezaan tu mmg ada, mcm makanannya, cara beraya dia, mcm2 lagilah, sebab wife aku orang jawa, so adat menyambut raya tu kena ikut adat wong jowo la.

aku ndak berapa ingat memori puasa masa kita di sekolah. korang ada cerita menarik ka/.? mcam korang kantoi puasa ka? blik asrama tidur ka? ( ni c amir lahaking sama c usmang punya kerja ? share la ngan kitorang ek..

apa2 pun aku nak ucapkan salam ramadhan dan selamat menunaikan ibadah puasa buat alumni2 uppersixers 98-99..moga ibadah kita bertambah cemerlang..amin


haris
ipoh mali...

4 comments:

Anonymous said...

selamat berpuasa untuk semua ex-uppersix 98 & 99. ni first time tengok blog nie.... sbnrnya hari2 ja tengok. tapi x masa mo comment. hehehe... yang lain blm tau ka blog ni. la mana dorang nie.

alhamdulillah setakat ni sempat jugala sy pose. baru 2 bulan bsalin bby yg kedua. sedar x sedar sy dah ada 2 org chayamata. kedua2nya hero. masih bertahan lagi, walaupun ada gak rasa lapar sikit2 nasib baiklah kerja kalau x confirm bukak periuk kat rumah.

oooo Haris... bulan 12 ni sy mo balik sabah sudah. sy tidak balik sudah semenanjung nie... ada tidak kawan2 yg lain boleh tlg carikan aku kerja di KK tu. biasa la sy orang Kota marudu... laki pn 1 kg. nampaknya lama lagi la pi menjenguk di sandakan ni.

dulu2 masa first2 pose... blh tahan gak. hehehe kalau korang tau masa lower six la aku first time pose as a muslim. ehm lapar 2 boleh tahan juga la... kalau tidur pn boleh termimpi ayam masak merah.... ahhh sedapnya fabret aku dari dulu... khe khe khe...

ok la aku sambung kerja lagi. aku kerja di sini www.idrisko.com.my

--nurul exU62--

UpperSixers said...

salam,
dua sudah anakmu?laju kau ni..aku pun baru satu jak.

Kalau kira2 ramai gak ek batch kita yg dduk d semnnjung ni. kadng2 rncang mau balik juga bah, tpi sebab susah mau cari karaja tu yg stop plnning.

aku doakn la kau dpt kerja di KK, nnti dtng2 la sandakan ..

haris
ipoh mali

Anonymous said...

ni aku mo bagi no tel kawan2 kita yg dulu2. aku pun jarang hubungi dorang. tapi boleh la sbg guide menjejaki dorang semula.

cik annabel perian 012 8622 197 (last jumpa dia nie thn 2006, 1 minggu sblm aku kawin. dia kerja di bt7 sandakan, ofice dia sebelah ofice c suhardi, available lagi dia nie...hehe)

cikgu esmadi 012 810 3925 (cikgu yg selalu jemput aku makan hehe... korang jangan marah yaaa)

Cikgu diana ngelambong 012 8162 474
(last jumpa thn 2006, dia pn sdh kawin)

cikgu kamisah abih 012 8061 050 &012 8245 224 (kami stil keep in touch lagi, last jumpa masa aku jd guru ganti di elopura)

cikgu salamiah nordin 012 9753 880
(sentiasa berhubung, last jumpa raya thn lepas di salak selatan)

cikgu rosdiana 019 807 8809 (last jumpa depan station bas labuk, dia tidak layan aku lagi sbg kawan dia...hehe)

cikgu santi mapiare 017 2557 782 (mungkin dia berada di semenanjug sekarang nie)

cuma 1 dari dulu aku tercari2 c sopia elal ni. mana la dia menghilang ni. kalau ada sesiapa kawan kita yang tau no tel dia tolong bagi aku...

-nurul exUSA2-

Anonymous said...

ya pn.Nurul..aku d sjng ni..skang aku kj d smk kajang utama rmhku d sg.merab bangi..senang2 jemputlah dtg ke rumahku..bestkan studi d bangi pastu kejapn dkt2 bangi..syg kat bangi nih..ewah..maklumlah..segala2nya bermula di bangi..suamikupn kj xjauh saaaanaa putrajaya.. SELAMAT MENJALANI IBADAH PUASA DAN SELAMAT MENYAMBUT AIDILFIRI..aku lum shopping lg nih..